Årsmöte för 2020

Den 16 mars trotsade ett mindre antal medlemmar i Naturskyddsföreningens Hjokrets Coronahot och samlades till årsstämma. Per Madestam valdes till ordförande. Ingmar Andersson avtackades efter imponerande 30 år i styrelsen. Ingmar kommer att fortsätta som ängsansvarig.

Efter avslutade årsmötesförhandlingar spelade och sjöng Elisabeth Johansson. Detta följdes av ett föredrag av Kajsa Johansson om hotet mot miljöförsvarare och småbönder globalt.

Den nya styrelsen består av: Per Madestam, Kajsa Johansson, Anders Thornblad, Elisabeth Johansson, Bengt Eriksson, Amie Gustavsson, Magnus Nordqvist, Anna Young och Ulrika Winterfeldt.

Nedan några bilder från mötet.